13.07.2015

Centilmen Piç Serisi - Gentleman Bastard Series by Scott Lynch






Kitap adı : Locke Lamora'nın Yalanları (Centilmen Piç, #1)



Yazar adı : Scott Lynch

Çevirmen : Cihan Karamancı
Orjinal Adı : The Lies of Locke Lamora (Gentleman Bastard, #1)
Tür : Fantastik, Gizem

Sayfa sayısı : 584
Yayınevi : İthaki Yayınları / 2014

GR puanı : 4.28


Arka kapak : "Locke Lamora'nın Yalanları en sevdiğim on kitap arasında bulunuyor. Belki de ilk beştedir. Kitabı okumadıysanız, okumalısınız. Okuduysanız, muhtemelen yeniden okumalısınız…"
-Patrick Rothfuss-

"Canlı, orijinal ve çekici. Muhteşem bir şekilde yazılmış." 
-George R.R. Martin-

"Boğazında kanayan bir kesik olsa ve bir hekim o kesiği dikmeye çalışsa Lamora iğney­le ipliği çalar ve kahkahalar atarak geberip gider. Çocuk… çok fazla çalıyor." Camorr şehri, tarihi boyunca pek çok soysuzluğa, yolsuzluğa, uğursuzluğa, hırsızlığa tanıklık etmiş, büyülü atmosferinde her birini tek tek sindirebilmiştir; Camorr'un Belası'nın ismi şehrin nemli duvarlarında yankılanana dek… Camorr'un Belası'nın yenilmez bir silahşor, usta bir hırsız, duvarlardan geçebilen bir hayalet ve fakirlerin dostu olduğu söylenir. İşte o efsanevi "Bela" narin yapılı, gözü kara ve becerikli Locke Lamora'dır. Locke kimsenin beceremediği bir ustalıkla zenginleri soymasına rağmen, bir başka efsanedeki büyük okçunun aksine çaldıklarından fakirlere tek bir kuruş bile koklatmaz. Locke'un tüm kazancı kendisi ve isimlerinin hakkını fazlasıyla veren hırsızlar çetesi Centilmen Piçler içindir.

Onların sahip olduğu tek ev olan ve her türlü dümen, hile ve numaralarını gerçekleştirdikleri kadim Camorr şehrinin kaprisli ve renkli yeraltı dünyası, içten içe çürümekte ve gizli bir savaş yüzünden parçalanmaktadır. Tek ayak üzerinde onlarca yalan söyleyen Locke ve çetesi, bu büyülü dünyada bu kez tek ayaklarını bile yere basamadan içerisine düştükleri ölüm oyunundan kurtulmak zorundadır. Yarattığı dünya ve kuvvetli kalemi sayesinde Patrick Rothfuss, Brandon Sanderson gibi isimlerle adı sık sık anılan Scott Lynch, çarpıcı romanı Locke Lamora'nın Yalanları'ında bir macera kitabının sürükleyiciliğini, bir fantastik kitabın yaratıcılığıyla birleştirip üzerine George R. R. Martin'in okuyucuyu beklemediği yerden vurmayı başaran anlatımını katıp, bizlere eşsiz bir hayal dünyası sunuyor.
(Tanıtım Bülteninden)


Şahane bir kitapla haftaya başlıyorum ve umuyorum okumaya karar vereniniz olursa en az benim kadar keyif alır bu kitaptan :)

Eveettt, bakalım! Neresinden tutup başlasam bu kitabı yazmaya acaba?

Öncelikle anlatılmaz yaşanır olduğunu söylemem gerek :D

Kitap biraz kalın ve diğer kitaplara göre boyutu biraz daha büyük. Puntolar normal ama yine de ağır ilerliyor. Ayrıca çok çok keyifli, zekice, komik, gizemli, tahmin edilemez gibi gibi gibi gider bu sıfatlar :)

Biraz konuya değineyim. Kimdir Locke Lamora? 

Kendisi bir hırsız olur. Ufakta bir çetesi bulunmaktadır. Bu çetenin adı ise Centilmen Piçler'dir. Bu çete bir hırsız çetesi olduğu için bize de yaptıkları hırsızlıkları okumak kalıyor. Tabii olay bu kadar basit değil. Öyle birinin cüzdanını çalmak değil yaptıkları. Çok daha karmaşık, ciddi organizasyon gerektiren, hataya yer açmayan, tehlikeli vurgunlardan bahsediyorum.

Olaylar Locke'un çocukluğuyla başlıyor. Sayfalar aktıkça Locke Lamora'yı, Centilmen Piçler'in her bir üyesini yavaş yavaş tanıyoruz. Ne tür karakterler olduklarını öğreniyoruz. 

Değinmem gereken bir başka nokta kitabın her kesime keyif vermeyeceğidir. Türünü seviyor olmanız gerek. Çünkü bu tarz romanlar ağır ağır işlenir. Bu da sabırsız bir okuyucuysanız sizi sıkabilir. 'Bu muydu yaa?' deyip çıkarsınız ve bu güzelliğe yazık ettiğinizin farkına varmazsınız. 

Kitapta çok değişik bir Dünya anlatılıyor. Aslında bizim yaşadığımız Dünya, ama farklı. Şehirler, insanlar, topluluklar vs. vs. Tanıdık, alışık olduğumuz şeylerden bulmak zor. O yüzden bir adaptasyon süreci geçireceksiniz. Bu arada (bana olmadı ama) sıkılmanız da olası. Tavsiyem şu: Pes etmeyin! Devam edin! Alışmanız zaman alacaktır, uyarmadı demeyin ;)

Teatral bir anlatımı var. Bütün kitap böyle değil tabii, aralarda böyle dokunuşlar var ve benim çok hoşuma gitti.

Kitap okuru duygudan duyguya sürüklüyor. Acımasız bir yazarımız var, bilginiz olsun. Öyle bir yer vardı ki 'Ne? Ne yaptın?' diye bağırmak istedim ama toplu taşıma aracında okuyunca insan, kendini tutmak zorunda kalıyor maalesef :D 

Yazarın ilk kitabı olduğu bilgisini de vereyim. İyi ki yazmış diyorum. Olacakları, olayları tahmin etmeye çalıştım ama her seferinde yazar beni şaşırttı. Gidişatı kestiremiyorsunuz. 

Yazar zeki bir adam. Kalemiyle öyle güzel oynamış ki, resmen kendi kendiyle yarışmış. Aynayı almış karşısına. Bir taraftan karakterlerinin başını belaya sokmuş, diğer taraftan kurtarışını hazırlamış. Tam kurtulmak üzereyken yeni bir belaya bulaştırmış, sonra oradan da sıyırmış. Yazmış yazmış, kendini alt etmeye çalışmış. Biraz karışık mı anlattım? Okuduğunuz zaman bu paragrafla ne anlatmak istediğimi gayet net anlayacaksınız :)

Gereksiz buluduğum bir yer vardı, ama o da başka bir şey için gerekli bir bölümdü. Bana yine de gereksiz geldi. E, olsun o kadar kusur değil mi? Buldum bunamayayım :D

Kitabın ilk sayfasında Warner Bros.'un, kitabın film haklarını satın aldığı yazıyor. Nasıl mutlu oldum anlatamam :)) Ayrıca seride tam 7 kitap olacak. 4.sü 2015/Eylül'de yurtdışında satışa çıkacak. Ülkemizde ilk 2 kitap yayınlandı. Böyle uzun soluklu olması beni çok çok memnun etti. 

Benim kitabı bitirmem 10 günümü aldı. Biraz zamansızlıktan da kaynaklanıyor bu durum ama bir yandan da sindire sindire okuma şansını elde etmiş oldum, güzel oldu.

Kitaptan alıntılarımı da paylaşayım sizinle.


"Boğazında kanayan bir kesik olsa ve bir hekim o kesiği dikmeye çalışsa Lamora iğneyle ipliği çalar ve kahkahalar atarak geberip gider. Çocuk... çok fazla çalıyor."  
(Syf, 21)

Peder Zincir'in de bir zamanlar dediği gibi, en iyi kılık değiştirmeler, surata boyananlardan ziyade kalpten gelenlerdi. (Syf, 153) 

 Kurban kontrolün ne kadar kendi elinde olduğunu zannederse gerçek kontrole o kadar kolay tepki verir.  (Syf, 233) 





"Nasihat. Yıllar bir tür simyasal oyun oynayarak insanın gevelemelerine saygınlık kazandırır. Kırkında nasihat verirsen dırdırcısındır. Yetmişinde alim." (Syf, 356) 

 "Madrabaz Bekçi'yi gördüğün zaman," dedi Locke, bir şeyi ellerinde bükerek, "ona Locke Lamora'nın yavaş öğrendiğini ama öğrendiklerini asla unutmadığını söyle." 
(Syf, 390) 

 "...Eskiden beri en iyi sahte kılığın insanların ön yargıları olduğunu düşünmüşümdür..."(Syf, 515)

 "Hangi hırsız elindekini tutmak istemez ki?"
 "Daha iyisine sahip olan bir hırsız," dedi Locke. (Syf, 562) 

 "Eski günahlar asla en az beklenen anda tekrar yüzeye çıkamayacak kadar derine gömülemezler..." (Syf, 577) 


İthaki Yayınları turnayı gözünden vurmuş diyorum ve yazıma burada son veriyorum. 



Sevgiler :) 





Kitap adı : Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler (Centilmen Piç, #2)



Yazar adı : Scott Lynch

Çevirmen : Cihan Karamancı
Orjinal Adı : Red Seas Under Red Skies (Gentleman Bastard, #2)
Tür : Fantastik, Gizem

Sayfa sayısı : 696
Yayınevi : İthaki Yayınları / 2015

GR puanı : 4.22


Arka kapak : Usta hırsız ve dolandırıcı Locke Lamora ile ölümcüllüğünden hiçbir şey kaybetmemiş Jean Tannen, evlerinin ve geçmişlerinin enkazından kaçmış, Camorr'un Belası ise Camorr'suz kalmıştır. Ancak oradan oraya sürüklenmek Centilmen Piçler için bile bir seçenek değildir, onlar da en iyi yaptıkları işe geri dönerler… Bu kez hedefleri Tal Verrar şehir devleti ve şehrin en korunaklı, görkemli binası Günahane'dir.

Görüp görülebilecek en büyük kumarhane olan ve oradan bir tek sikke çalıp hayatta kalanın olmadığı Günahane, Locke'un direnemeyeceği türden bir hedeftir…

… fakat Locke'un kusursuz suçunun beklemesi gerekmektedir.

Çoksatan serisi Centilmen Piç'in ikinci kitabında Scott Lynch, açık denizlerin ve en alçakçasından kurnazlıkların eksik olmadığı sürükleyici öyküsünü, kırılma noktasına kadar sınanan bir dostluğu anlatarak dokuyor ve sarsıcı kalemiyle okurların hayal dünyasını alabora etmeye devam ediyor.


Geldik 2. kitaba :)

Kitabı edinmekte geç kalmadım aslında. Okuyacağım için de çok heyecanlıydım. İlk kitabın etkisi bende müthiş oldu malumunuz :D

Vakit kaybetmeden başladım. Ama bitirmem epey uzun sürdü. Bu biraz benim vakitsizliğimden, biraz dış sebeplerden, biraz da Locke'la 3. kitap çıkana kadar tekrar görüşemeyeceğimi bildiğimden böyle oldu. 



Kitabımız kalın, çetrefilli, yalanlar yumağıyla dolu bir macera içeriyor. Bu kez kahramanlarımız başlarını beladan belaya sokuyorlar. Bela yumağı öyle hale geliyor ki, finalde sizi ööyyle son sayfaya bakarken bırakıyor. Yani o 3. kitap varya o 3. kitap! Hemen gelmeli sevgili İthaki Yayınları!!! 

İlk kitabı seven sevgili okurlar, bu kitap da sizi hayal kırıklığına uğratmayacaktır. Biraz uzun ve ciddi bir kördüğüm anlattığı için sizi yorabilir sadece, hepsi bu.

Sevgiler :) 

5 yorum:

  1. Peki filmin ne zaman çıkacağı belli mi? Kaç gündür onu bulmaya çalışıyorum ama bir türlü bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef henüz tarih belli değil :( Bende heyecanla bekliyorum...

      Sil
  2. Merhaba, kizil gokler altinda kizil denizleri cok okumak istiyorum ama hicbir yerde bulamiyorum. Acaba sizden temin etme sansim var mi? Berraka@hotmail.com adresine donus yapabilir misiniz? Cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. Aylardır başlamak için elimde dolandırıyorum bu kitabı.Elimde yalnızca ilk kitabı olduğundan mı, kitabın göz korkutucu ebatından mı bilmiyorum; başlayamadım henüz. :) Umarım en kısa zamanda başlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gibi kitaplar sayesinde eskiden göz korkutucu gelen kitaplar artık hiç de öyle gelmiyor bana. Ayrıca karakterler çok keyifli. Pişman olmazsın. :)

      Sil

Search

Gelenimiz Gidenimiz :)

İzleyİcİler

Neler okuyorum?

Her Gün
Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler
Middlesex


Angel's books's favorite books »

2022 Reading Challenge

2022 Reading Challenge
angelsbooks has read 2 books toward her goal of 100 books.
hide

Angel's books's bookshelf: read

Yakıcı Sır
Korku
Kimi Seçtiğine Dikkat Et!
Kime Dokunduğuna Dikkat Et!
Kalpsiz
Barbarlar Şehri


Angel's books's favorite books »
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popüler Yayınlar

Bumerang - Yazarkafe