8.04.2015

Eksik Parça - The Unbecoming of Mara Dyer by Michelle Hodkin






Kitap adı : Eksik Parça


Yazar adı : Michelle Hodkin
Orjinal Adı : The Unbecoming of Mara Dyer (Mara Dyer, #1)
Tür : Genç Yetişkin, Paranormal
Sayfa sayısı : 424
Yayınevi : Pegasus Yayınları

Çevirmen : Dilan Toplu
GR puanı : 4.12


Arka kapak : Bir gün uyandığında son birkaç gününü hatırlayamadığını düşün... Mucizevi bir şekilde kurtulduğun kazada tüm arkadaşlarını kaybettiğini, Ailenin yeni bir sayfa açmak için taşınmak zorunda kaldığını, Kendi geçmişinle ilgili senden daha fazlasını bilen bir çocukla tanıştığını, Tüm yaşadıklarından sonra yeniden âşık olabildiğini, Gerçek olması imkânsız halüsinasyonlar gördüğünü, Aklını kaçırdığından endişelenmeye başladığını düşün. Ne yapardın? Mara Dyer işte bu sorunun cevabını öğrenmek üzere… 

"Mara Dyer'ın unutulmaz bir rüyayı andıran, gizemli ve romantik hikâyesi sizi esir alacak." 
-Cassandra Clare, New York Times çoksatanı Mortal Instruments serisinin yazarı-

"Eksik Parça kara mizah, merak uyandıran gerilim ve samimiyet arasında nadir bulunan bir denge kurmayı başarmış. Bir an kahkaha atarken hemen arkasından korkup tüm ışıkları açarak battaniyenin altına girmek istedim. Michelle Hodkin, tüyler ürperten betimlemeleri ve iç ısıtan romantik sahneleriyle yetenek ve kalitesini gözler önüne sermiş. Daha önce böyle bir roman okumamıştım." 
-Veronica Roth, New York Times çoksatanı Divergent serisinin yazarı-

"Eksik Parça, zekice yazılmış, büyüleyici bir gerilim romanı. Gizemli erkekleri, tehlikeli kadınları ve çok karmaşık aşk hikâyelerini sevenler için mükemmel bir eser." 
-Kirsten Miller, New York Times çoksatan yazarı-

"Vay canına. Michelle Hodkin'in ilk kitabı sizi son sayfasına kadar merakta bırakacak." 
-Beth Revis, New York Times çoksatan yazarı-

"Şiirsel ve tatlı olduğu kadar ürkütücü ve karmaşık hikâyesiyle Eksik Parça'yı elimden bırakamadım. Bu kitabı okurken bütün ışıkları açın." 
-Rachel Hawkins, New York Times çoksatan yazarı-
(Tanıtım Bülteninden)



En çok beklenilen kitaplardan olan Mara Dyer Serisi'nin ilk kitabı Eksik Parça, Pegasus Yayınları tarafından yayımlandı nihayet! 

Kitabı almak için bir D&R mağazasına gitmiştim fakat kargoda sorun çıktığını söylediler. Elim boş dönünce çok üzüldüm tabii. Ama arkadaşım sağolsun, benim için aramış taramış bulmuş ve almış. Çok güzel bir hediye oldu :) Çok mutlu oldum, kendisine tekrar tekrar teşekkür ediyorum buradan da :))

Hikaye oldukça akıcı. Ben elime aldım ve bırakamadım. Ara veremedim. Oysa sadece bir giriş yapmak istemiştim ama olmadı tabii ve son sayfada aldım soluğu :D

Konudan bahsedelim biraz.



Mara, 16 yaşında bir lise öğrencisi. Biri kendinden büyük biri küçük olmak üzere iki erkek kardeşe sahip orta halli bir ailenin kızı. En yakın arkadaşı Rachel ve aralarına yakın zaman önce katılan bir diğer kız arkadaşı Claire ile bir gün Ouija tahtasıyla oynuyorlar. Hani şu bildiğimiz ruh çağırma seanslarında kullanılan tahta varya işte o tahta. Yandaki resim bir Ouija tahtası resmi :) 




Bu arada bu oyunu oynadıkları gün Rachel'ın doğum günü. Clarie'ın önerisi üzerine Rachel tahtaya 'nasıl öleceğim?' diye soruyor. Aldıkları cevapsa şu : M A R A

Oyunu burada bırakıyorlar. 6 ay sonra da Rachel ve Claire ölüyor. Ana karakterimiz Mara, gözünü bir hastanede açıyor. Her tarafında hortumlar, serumlar filan var. Fakat ne olduğuna dair hiç bir fikri yok. Hatırlamıyor. Arkadaşları Rachel, Claire ve erkek arkadaşı Jude'un öldüğünü öğreniyor. Anlatılana göre Mara ve diğer 3 genç, gece geç bir saatte eski bir binaya gitmişler. Sonra bina çökmüş ve sadece Mara kurtulmuş...



Vee başlıyor hikaye :)




Bu kitabı spoiler vermeden anlatmak biraz zor :) 

Ne diyebilirim? Beğendim. Kitaba tam puan verdim. Yazar kafamı çorbaya çevirdi. Tam kesin karar verecekken yazar bir hamle yapıyor, dağılıyorsunuz. Başka karar vermeye çalıştığınız zaman başka bir hamle daha yiyorsunuz. Tamam artık böyleymiş diyecekken başka bir şey daha geliyor!!!! Oy oy oy!




Finalle de güzel bir oturtmuş, böyle ikinci kitaba saldırma isteğiyle dolup taşıyorsunuz! Ama İngilizce bilmiyorsanız, üzgünüm beklemek zorundasınız :/




Bütün olayların oturması için serinin tamamını okumak gerekecek sanırım :/  Şu haliyle ne olacağı, neyin nereye gideceği üzerine çok ihtimal var ama yazar bol bol değişik vuruşlar yapmış. Bir okur olarak tahminde zorlanmak, şaşırmak hoşuma gidiyor tabii, o yüzden diğer kitaplar için müthiş sabırsızım :)



Sevgiler :)




2 yorum:

  1. Kitabın resmini o kadar çok gördüm ki konusunu bile okumak gelmedi içimden. Ama buraya kadarmış :) Kitap hakkındaki görüşleriniz çok heyecanlandırdı beni. 2. Kitabın çıkış tarihine kadar bekleyebilirim umarım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın bana yaşattıkları bunlardı, inanın ne düşüneceğimi şaşırdım ben. Serinin devamı için de ümitliyim. Kurcalanması gereken yerler var çünkü. İkinci kitabın finalinin de ayrı bir şok yarattığını öğrendim arkadaşımdan yalnız :) Fantastik seviyorsanız iyi gelecektir, umarım benim kadar keyif alırsınız :)

      Sil

Search

Gelenimiz Gidenimiz :)

İzleyİcİler

Neler okuyorum?

Her Gün
Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler
Middlesex


Angel's books's favorite books »

2022 Reading Challenge

2022 Reading Challenge
angelsbooks has read 2 books toward her goal of 100 books.
hide

Angel's books's bookshelf: read

Yakıcı Sır
Korku
Kimi Seçtiğine Dikkat Et!
Kime Dokunduğuna Dikkat Et!
Kalpsiz
Barbarlar Şehri


Angel's books's favorite books »
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popüler Yayınlar

Bumerang - Yazarkafe